03 oktober, 2008

En selsom opplevelse!

Camilla på kvalsafarien ville se sel før hun dro tilbake til Bergen. Jeg var ikke vanskelig å be. Vi la kajakene på taket og satte kursen mot Skogvoll naturreservat.



Sel så vi. Jeg var nok skeptisk mer enn et par ganger. Selen var nok mer redd for meg enn jeg var for den. Det er nå likevel en spesiell opplevelse å ha et vilt dyr på 100 kilo ei halv båtlengde fra kajakken.

Jeg kan med handa på hjerte si at så nært en levende sel har jeg aldri vært foruten om i akvariet i Bergen. Da sto jeg tørt på et flislagt gulv og hadde en glassvegg mellom meg og dyret.

Vi fikk oppleve brølene fra teritorielle hanner. Skremmeslag med luffene. Nysgjerrige rådslagninger og et par sel som jeg kan sverge på passet meg opp. De holdt rett og slett øye med oss og passet på hvor vi befant oss.

Martin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Bloggarkiv